Рядко правим интервюта,
но когато ги правим, винаги глeдаме те да се случват с интересни имена
от съвременната метъл сцена. Този път наш събеседник беше Drop от
Sybreed, с който си поговорихме за новия албум на групата "God Is An Automaton", за метъл сцената, за свалянето на музика, за обществото, за
Швейцария и дори за "Терминатор 2". Така в смях, закачки, превод и подредба минаха доста часове.
TMB: Здрасти, Drop! Най-напред, поздравления за чудесния нов албум! Бих казал, че е типичен Sybreed, макар и малко по-различен от предните ви творби. Използвахте ли някакви различни подходи този път?
Drop: Благодаря! И да, албумът не е много по-различен от предишния ни. Колкото до подхода ни, с изключение на 3 трака, които вече имахме записани като демота от година насам, всички песни бяха написани наистина бързо - за 2 месеца всичко беше готово за записи. Един вид, съхранихме "свежестта" по този начин.
Можем ли да кажем, че продукционният процес е завършен, или все още има неща, които би променил в последния момент?
Всичко е завършено. В този процес винаги можеш да се сетиш за нещо, което да промениш в последния момент, но в определен момент просто трябва да кажеш "стоп", иначе ще продължиш да променяш до безкрай. Мисля, че вече знам какво може да се подобри за следващия ни албум, но засега сме много щастливи с този.
Как мина процесът на създаване на албума? И кой в групата написа най-много песни?
За първия и втория ни албум, "Slave Design" и "Antares", аз пишех всичката музика. За "The Pulse of Awakening" се срещнахме с Кевин и Бенджамин и написахме почти целия албум с изключение на няколко песни, които написах сам. Тук, в "God Is An Automaton", всяка песен е написана от нас четиримата, докато сме били заедно в студиото. Получи се един "голям джем сешън" и беше много забавно. И все пак, аз продължавам да пиша най-голямата част от музиката. Дори някой да ми даде идея, аз я "смилам" и правя нещо от нея. Леко продуцентска работа, ако ме разбираш.
Албумът е толкова многопластов, че се зачудих - коя от песните съдържа най-много писти?
Хм, трудно е да се каже. Може би "Destruction And Bliss". Тя е адски дълга и многопластова, има и симфонични партии в края... не знам, не знам. Но повечето песни съдържат по над 100 писти!
Текстовете в албума както винаги са на ниво. От какво са вдъхновени този път?
За това трябва да питаш Бенджамин, тъй като той пише всички текстове. Все пак мисля, че вдъхновението идва от заобикалящия ни свят. Има го футуристичното усещане, но в края на краищата, темите в музиката ни са реалистични и говорят за неща, които се случват днес и сега. Обществото, в което живеем, е толкова мрачно и дистопично, че дори не ни се налага да пишем Sci-Fi текстове.
На мен ми беше много трудно да си избера любима песен от албума, затова ще питам теб - с кой трак би представил албума, ако имаше възможност да посочиш само един? И кой е твоят личен фаворит?
За представяне бих избрал "Posthuman Manifesto", отварящият трак. Ако харесаш него - вероятно ще харесаш албума и обратно. Но мой фаворит е "Destruction And Bliss" - в него има всичко от Sybreed! Много сложна, завършена композиция, макар и да не съдържа електро-части, което е малко нетипично за Sybreed.
Имам чувството, че сте се опитвали да балансирате между тежест, зарибяващи мелодии, футуристична атмосфера, сложни музикални партии и апокалиптичен мрак. Откъде идват всички тези контрасти?
Ние сме едни изтормозени луди хора, хаха! Честно, имаме толкова много влияния, че просто няма как да не правим по-разнообразна музика. Ние никога не се "опитваме" да правим "нещо", а просто правим това, което ни харесва. Ние искаме да правим музика, която самите ние да си харесваме. И готиното в случая е, че ние харесваме почти всичко, хехе!
На днешно време е трудно да се откроиш на препълнената метъл сцена. Как може една група да бъде различна? Има ли формула (или липса на такава)?
Човек просто трябва да остави съзнанието си отворено. Много групи се опитват да правят тъпи неща като да изсвирят най-бързия бласт бийт или най-техничния риф, да използват най-малкото количество чисти вокали и всякакви такива глупости. Хората трябва да спрат да усложняват нещата без причина и вместо това да следват собствената си воля и да се опитват да не звучат като копия. Влиянията са супер, копията - не.
Трудно ли е да се пресъздаде музикaта на Sybreed на живо? Толкова вокални техники, сложни барабани, електроника... изглежда трудничко.
Всъщност не е. Всичко е композирано почти на живо в студиото, така че не ни е трудно. Бенджамин е страхотен певец и в студиото, и на живо. Освен това си имаме доста бек-тракове, съдържащи всички електроники, синтове и прочие. Трябва ни само мощен и ясен звук! Нашият звуков инжинер Chopiou знае това много добре, затова го имаме за пети член на бандата. За шести броим нашия клавир Роланд, хахахаха!
Да очакваме ли някакви ремикси към албума в скоро време?
Ще питам някои хора, като например моя добър приятел Voicians от Германия, обожавам неговите работи!
С какво си изкарвате хляба, освен с музика? И достатъчно ли е човек да е в метъл банда, за да оцелее в наши дни?
Определено не, но пък винаги можеш да намериш решение за всичко. Аз например си имам студио в Женева (Downtone Studio) и продуцирам, записвам и миксирам за доста банди. Кевин, нашият барабанист, е учител по барабани, Бенджамин работи за организация, за която не мога да говоря (хмммм, бел.ред.), а басистът ни Але е учител по... бас.
Някой от групата има ли си странични проекти или гост-участия в други албуми?
Аз имам някои проекти, начело с другата ми група - MXD - готин електро метъл, нещо като DJ-ски сет с китари и певец. Също така "гостувам" на бандите, които продуцирам. Понякога свиря на бас, добавям китари, често и електроники. Често правя такива неща, а накрая дори не съм споменат сред гост-музикантите в диска, хаха! На това му викаме "музикант в мрака". Але, от своя страна, свири в група Djizoes. Кевин и Бенджамин вече нямат странични проекти, но Кевин записва барабани за доста клиенти в студиото, а Бенджамин записва вокали за различни проекти.
Би ли си направил нов солов проект и какъв би бил той?
Ще е страхотно, ако си направим ню уейв/поп проект с Бенджамин!
Кой е най-добрият албум, който чу тази година?
Трудно е да ти кажа. В момента съм зациклил на Soulsavers (страничният проект на Дейв Геън от Depeche Mode), страшно ме кефи! Но сложа ли ръце на новия албум на Katatonia, мисля, че изборът ми ще е направен.
А кой е най-вдъхновяващият албум, правен някога?
Човече, това е възможно НАЙ-ТРУДНИЯТ въпрос. Бих казал "Passage" на Samael, защото този албум промени живота ми с неговата свежест и способността му да рита задници. Но... ааргхх, това е прекалено труден въпрос.
Ще има ли "Doomsday Party" в скоро време и къде ще се проведе то?
Ако има, аз със сигурност ще съм там, може би още тази зима, муахаха! Човек обаче никога не знае какво ще се случи утре, затова предпочитам да живея в настоящето.
В Швейцария се говори на 3 езика. Мислили ли сте някога да направите песен на френски, немски или италиански?
Не мисля. Английският е международен език, пък и звучи доста готино. Друг език, който си пасва добре с метъла е испанският, но пък ние не знаем испански, хаха!
Един въпрос, който задаваме на всички банди - какво мислиш за споделянето на музика в интернет? И как да накараме хората да си купуват дискове и музика?
Основният проблем е, когато някой ш*бан задник лийкне албума преди официалната дата. Интернет е чудесно място за промотиране на музика, но такива задници убиват музиката и целия труд на музикантите. Ние не очакваме милионни продажби, но очакваме все пак някакво уважение към нашата работа. Разбирам албум да изтече в нета след като е излязъл, но не и 2 месеца предварително. Това напълно убива продажбите, а и шансовете на групата за турне. Повечето хора, които "крадат" музика не предполагат, че от това зависи дали дадена група ще бъде поканена на турне. Промоутърите винаги искат отчет на продажбите, а когато такива няма, никой не те иска, затова и те не поемат излишни рискове. Не ме разбирай погрешно, аз самият свалям много албуми от интернет, но накрая винаги си купувам продукта, ако наистина го харесвам, даже да съм имал MP3-ките в продължение на месеци. Това е моят начин да покажа уважението си. Пък и дискът е един вълшебен предмет! Така че... играйте честно и си купувайте нещата, които харесвате, подкрепяйте любимците си. Да ти призная, аз даже понякога си купувам собствените дискове, хаха!
Какви хора слушат Sybreed?
Маниаци и гийкове! Хора, които играят видео-игри и слушат Sybreed за фон. Но по-сериозно, слушат ни предимно млади хора, но не само. Например, моите родители не са "стари", но са големи фенове на Sybreed.
Нашите читатели също искаха да ви питат някои неща, затова сега ще добавя и техните въпроси. Например - имаше кавър на Killing Joke в предния ви албум. Защо избрахте тази песен и какво мислите за новите неща групата?
Ние сме големи ню уейв и колд уейв фенове, както и на всичко, свързано с 80-те. Искахме да направим някой по-оригинален кавър, затова оставихме Depeche Mode настрана и избрахме Killing Joke. Стори ни се адски подходяща за Sybreed, а и Бенджамин я изпя страшно добре. Колкото до новите неща на Killing Joke, харесах една песен "Ghost of Ladbroke Grove", но не знам дали е от последния им албум.
Някои други електро/индъстриъл метъл банди, които харесваш?
О, да! Front Line Assembly, NIN, Fear Factory, Mnemic, Pitchshifter, Voicians и много други!
Фенове ли сте на "Терминатор 2"? Защото "Orbital" би бил перфектният саундтрак за него!
Да, големи при това! Най-вече Бенджамин, той е много повлиян от тези пост-апокалиптични неща. Аз като музикант също съм повлиян от саундтрака към филма, така че това влияние се е "преродило" в "Orbital". И мерси за комплимента!
Какво не харесваш в Швейцария?
Ха, готин въпрос! Ами, ние сме разделени на 3 - не само териториално, но и ментално. Тук, в Женева, хората изглеждат отегчени, не знам защо. Е, не колкото в Париж, но все пак, изглеждат отегчени и уморени. Иначе Швейцария е наистина хубава държава за живеене. Скъпо е в големите градове като Женева, но животът е лесен и можеш да имаш всичко.
Много често хората казват за вас "Тези момчета трябва да са много по-популярни". Какво ви държи под върха на "метъл чартовете"?
Нямам си идея. Ако знаех причината защо бандите спират да продават албуми и да потъват, щях да спася музикалния бизнес, хаха!
И още един въпрос от нас - какво очаква Sybreed в бъдещето?
Турне в САЩ, Европа и Австралия, надявам се. Иска ми се да посетим и Азия за пръв път! След това ще гледаме да издадем нов албум през 2013-та или 2014-та, но времето ще покаже. Знам, че Бенджамин вече е измислил заглавието и някои имена на песни. Ще бъде здрав албум!
И наистина, последен въпрос - някакъв шанс да ви видим на живо тук, в България? Кажи нещо на феновете, които ви очакват тук!
Стискаме палци България да попадне в списъка с държави за следващото ни европейско турне! Би било чудесно да се видим и с вас за първи път!
Благодаря ти много за отделеното време! Желая ви успех и дано се видим скоро тук, в София!
И аз ти благодаря! Харесах това интервю, беше много по-различно от останалите, нямаше въпроси като "представи ни бандата" или "смятате ли новия си албум за крайъгълен камък в кариерата си". Благодаря и за ревюто ви, много се радвам, че албумът ни ви е харесал! Пожелавам ви да запазите приятелския си дух и свежата вълна! Успех и дълъг живот! Наздраве!
Drop: Благодаря! И да, албумът не е много по-различен от предишния ни. Колкото до подхода ни, с изключение на 3 трака, които вече имахме записани като демота от година насам, всички песни бяха написани наистина бързо - за 2 месеца всичко беше готово за записи. Един вид, съхранихме "свежестта" по този начин.
Можем ли да кажем, че продукционният процес е завършен, или все още има неща, които би променил в последния момент?
Всичко е завършено. В този процес винаги можеш да се сетиш за нещо, което да промениш в последния момент, но в определен момент просто трябва да кажеш "стоп", иначе ще продължиш да променяш до безкрай. Мисля, че вече знам какво може да се подобри за следващия ни албум, но засега сме много щастливи с този.
Как мина процесът на създаване на албума? И кой в групата написа най-много песни?
За първия и втория ни албум, "Slave Design" и "Antares", аз пишех всичката музика. За "The Pulse of Awakening" се срещнахме с Кевин и Бенджамин и написахме почти целия албум с изключение на няколко песни, които написах сам. Тук, в "God Is An Automaton", всяка песен е написана от нас четиримата, докато сме били заедно в студиото. Получи се един "голям джем сешън" и беше много забавно. И все пак, аз продължавам да пиша най-голямата част от музиката. Дори някой да ми даде идея, аз я "смилам" и правя нещо от нея. Леко продуцентска работа, ако ме разбираш.
Албумът е толкова многопластов, че се зачудих - коя от песните съдържа най-много писти?
Хм, трудно е да се каже. Може би "Destruction And Bliss". Тя е адски дълга и многопластова, има и симфонични партии в края... не знам, не знам. Но повечето песни съдържат по над 100 писти!
Текстовете в албума както винаги са на ниво. От какво са вдъхновени този път?
За това трябва да питаш Бенджамин, тъй като той пише всички текстове. Все пак мисля, че вдъхновението идва от заобикалящия ни свят. Има го футуристичното усещане, но в края на краищата, темите в музиката ни са реалистични и говорят за неща, които се случват днес и сега. Обществото, в което живеем, е толкова мрачно и дистопично, че дори не ни се налага да пишем Sci-Fi текстове.
На мен ми беше много трудно да си избера любима песен от албума, затова ще питам теб - с кой трак би представил албума, ако имаше възможност да посочиш само един? И кой е твоят личен фаворит?
За представяне бих избрал "Posthuman Manifesto", отварящият трак. Ако харесаш него - вероятно ще харесаш албума и обратно. Но мой фаворит е "Destruction And Bliss" - в него има всичко от Sybreed! Много сложна, завършена композиция, макар и да не съдържа електро-части, което е малко нетипично за Sybreed.
Имам чувството, че сте се опитвали да балансирате между тежест, зарибяващи мелодии, футуристична атмосфера, сложни музикални партии и апокалиптичен мрак. Откъде идват всички тези контрасти?
Ние сме едни изтормозени луди хора, хаха! Честно, имаме толкова много влияния, че просто няма как да не правим по-разнообразна музика. Ние никога не се "опитваме" да правим "нещо", а просто правим това, което ни харесва. Ние искаме да правим музика, която самите ние да си харесваме. И готиното в случая е, че ние харесваме почти всичко, хехе!
На днешно време е трудно да се откроиш на препълнената метъл сцена. Как може една група да бъде различна? Има ли формула (или липса на такава)?
Човек просто трябва да остави съзнанието си отворено. Много групи се опитват да правят тъпи неща като да изсвирят най-бързия бласт бийт или най-техничния риф, да използват най-малкото количество чисти вокали и всякакви такива глупости. Хората трябва да спрат да усложняват нещата без причина и вместо това да следват собствената си воля и да се опитват да не звучат като копия. Влиянията са супер, копията - не.
Трудно ли е да се пресъздаде музикaта на Sybreed на живо? Толкова вокални техники, сложни барабани, електроника... изглежда трудничко.
Всъщност не е. Всичко е композирано почти на живо в студиото, така че не ни е трудно. Бенджамин е страхотен певец и в студиото, и на живо. Освен това си имаме доста бек-тракове, съдържащи всички електроники, синтове и прочие. Трябва ни само мощен и ясен звук! Нашият звуков инжинер Chopiou знае това много добре, затова го имаме за пети член на бандата. За шести броим нашия клавир Роланд, хахахаха!
Да очакваме ли някакви ремикси към албума в скоро време?
Ще питам някои хора, като например моя добър приятел Voicians от Германия, обожавам неговите работи!
С какво си изкарвате хляба, освен с музика? И достатъчно ли е човек да е в метъл банда, за да оцелее в наши дни?
Определено не, но пък винаги можеш да намериш решение за всичко. Аз например си имам студио в Женева (Downtone Studio) и продуцирам, записвам и миксирам за доста банди. Кевин, нашият барабанист, е учител по барабани, Бенджамин работи за организация, за която не мога да говоря (хмммм, бел.ред.), а басистът ни Але е учител по... бас.
Някой от групата има ли си странични проекти или гост-участия в други албуми?
Аз имам някои проекти, начело с другата ми група - MXD - готин електро метъл, нещо като DJ-ски сет с китари и певец. Също така "гостувам" на бандите, които продуцирам. Понякога свиря на бас, добавям китари, често и електроники. Често правя такива неща, а накрая дори не съм споменат сред гост-музикантите в диска, хаха! На това му викаме "музикант в мрака". Але, от своя страна, свири в група Djizoes. Кевин и Бенджамин вече нямат странични проекти, но Кевин записва барабани за доста клиенти в студиото, а Бенджамин записва вокали за различни проекти.
Би ли си направил нов солов проект и какъв би бил той?
Ще е страхотно, ако си направим ню уейв/поп проект с Бенджамин!
Кой е най-добрият албум, който чу тази година?
Трудно е да ти кажа. В момента съм зациклил на Soulsavers (страничният проект на Дейв Геън от Depeche Mode), страшно ме кефи! Но сложа ли ръце на новия албум на Katatonia, мисля, че изборът ми ще е направен.
А кой е най-вдъхновяващият албум, правен някога?
Човече, това е възможно НАЙ-ТРУДНИЯТ въпрос. Бих казал "Passage" на Samael, защото този албум промени живота ми с неговата свежест и способността му да рита задници. Но... ааргхх, това е прекалено труден въпрос.
Ще има ли "Doomsday Party" в скоро време и къде ще се проведе то?
Ако има, аз със сигурност ще съм там, може би още тази зима, муахаха! Човек обаче никога не знае какво ще се случи утре, затова предпочитам да живея в настоящето.
В Швейцария се говори на 3 езика. Мислили ли сте някога да направите песен на френски, немски или италиански?
Не мисля. Английският е международен език, пък и звучи доста готино. Друг език, който си пасва добре с метъла е испанският, но пък ние не знаем испански, хаха!
Един въпрос, който задаваме на всички банди - какво мислиш за споделянето на музика в интернет? И как да накараме хората да си купуват дискове и музика?
Основният проблем е, когато някой ш*бан задник лийкне албума преди официалната дата. Интернет е чудесно място за промотиране на музика, но такива задници убиват музиката и целия труд на музикантите. Ние не очакваме милионни продажби, но очакваме все пак някакво уважение към нашата работа. Разбирам албум да изтече в нета след като е излязъл, но не и 2 месеца предварително. Това напълно убива продажбите, а и шансовете на групата за турне. Повечето хора, които "крадат" музика не предполагат, че от това зависи дали дадена група ще бъде поканена на турне. Промоутърите винаги искат отчет на продажбите, а когато такива няма, никой не те иска, затова и те не поемат излишни рискове. Не ме разбирай погрешно, аз самият свалям много албуми от интернет, но накрая винаги си купувам продукта, ако наистина го харесвам, даже да съм имал MP3-ките в продължение на месеци. Това е моят начин да покажа уважението си. Пък и дискът е един вълшебен предмет! Така че... играйте честно и си купувайте нещата, които харесвате, подкрепяйте любимците си. Да ти призная, аз даже понякога си купувам собствените дискове, хаха!
Какви хора слушат Sybreed?
Маниаци и гийкове! Хора, които играят видео-игри и слушат Sybreed за фон. Но по-сериозно, слушат ни предимно млади хора, но не само. Например, моите родители не са "стари", но са големи фенове на Sybreed.
Нашите читатели също искаха да ви питат някои неща, затова сега ще добавя и техните въпроси. Например - имаше кавър на Killing Joke в предния ви албум. Защо избрахте тази песен и какво мислите за новите неща групата?
Ние сме големи ню уейв и колд уейв фенове, както и на всичко, свързано с 80-те. Искахме да направим някой по-оригинален кавър, затова оставихме Depeche Mode настрана и избрахме Killing Joke. Стори ни се адски подходяща за Sybreed, а и Бенджамин я изпя страшно добре. Колкото до новите неща на Killing Joke, харесах една песен "Ghost of Ladbroke Grove", но не знам дали е от последния им албум.
Някои други електро/индъстриъл метъл банди, които харесваш?
О, да! Front Line Assembly, NIN, Fear Factory, Mnemic, Pitchshifter, Voicians и много други!
Фенове ли сте на "Терминатор 2"? Защото "Orbital" би бил перфектният саундтрак за него!
Да, големи при това! Най-вече Бенджамин, той е много повлиян от тези пост-апокалиптични неща. Аз като музикант също съм повлиян от саундтрака към филма, така че това влияние се е "преродило" в "Orbital". И мерси за комплимента!
Какво не харесваш в Швейцария?
Ха, готин въпрос! Ами, ние сме разделени на 3 - не само териториално, но и ментално. Тук, в Женева, хората изглеждат отегчени, не знам защо. Е, не колкото в Париж, но все пак, изглеждат отегчени и уморени. Иначе Швейцария е наистина хубава държава за живеене. Скъпо е в големите градове като Женева, но животът е лесен и можеш да имаш всичко.
Много често хората казват за вас "Тези момчета трябва да са много по-популярни". Какво ви държи под върха на "метъл чартовете"?
Нямам си идея. Ако знаех причината защо бандите спират да продават албуми и да потъват, щях да спася музикалния бизнес, хаха!
И още един въпрос от нас - какво очаква Sybreed в бъдещето?
Турне в САЩ, Европа и Австралия, надявам се. Иска ми се да посетим и Азия за пръв път! След това ще гледаме да издадем нов албум през 2013-та или 2014-та, но времето ще покаже. Знам, че Бенджамин вече е измислил заглавието и някои имена на песни. Ще бъде здрав албум!
И наистина, последен въпрос - някакъв шанс да ви видим на живо тук, в България? Кажи нещо на феновете, които ви очакват тук!
Стискаме палци България да попадне в списъка с държави за следващото ни европейско турне! Би било чудесно да се видим и с вас за първи път!
Благодаря ти много за отделеното време! Желая ви успех и дано се видим скоро тук, в София!
И аз ти благодаря! Харесах това интервю, беше много по-различно от останалите, нямаше въпроси като "представи ни бандата" или "смятате ли новия си албум за крайъгълен камък в кариерата си". Благодаря и за ревюто ви, много се радвам, че албумът ни ви е харесал! Пожелавам ви да запазите приятелския си дух и свежата вълна! Успех и дълъг живот! Наздраве!
Добро интервю, интересни неща сте го питали. Споменаването на Кататония ме изненада приятно.
От сравнително скоро ги слушам - интересна група.
Определено ще е забавно ако минат насам. Добро интервю.
На много места казва, че е затруднен от въпросите, което винаги е знак за добър комуникатор. Добре свършена работа!