Стилът: Gothic/Industrial/Black Metal/NDH
Новият албум на Nachtblut вероятно не е точно това, което феновете очакват, затова и не бих се учудил, ако вече е отнесъл купища негативни ревюта на международно ниво. Каквото и да се говори субективно обаче, обективният факт е, че "Apostasie" е страшно разнообразен откъм стилове, като Nachtblut се справят повече от добре с почти всички жанрови предизвикателства, които са си поставили.
Противоречивата "Multikulturell" отваря албума ударно и провокативно, като видеото към нея моментално създаде напрежение между крайнодесни и либерали (и тук-там някой центрист за цвят, надсмиващ се и над двете страни). "Lied für die Götter" сменя посоката и откъм модерен, сравнително праволинеен симфо готик, преминаваме към по-фолклорно звучене. Тежък мрак се спуска обаче с идването на агресивната "Amok"! Силно разкуфяващият трак включва в играта и малко повече електронни елементи, а смазващият припев красноревичо гласи: "Herzleid! Seelenheil! Nemesis! AMOK!". И тук идва първата по-сериозна изненада, озаглавена "Scheinfromm" - откровен (и адски як) NDH трак, който за по-незапознатите с понятието ще определя като "тежка версия на Rammstein". Електрониката остава водеща и в индъстриъл метълската "Geboren um zu leben".
Със средата на албума се връща и по-типичното за Nachtblut мрачно готик/мелоблек звучене, ширещо се из "Der Tod ist meine Nutte", "Mein Antlitz aschfahl vor Gram", баладата "Einsam" и героичната "Apostasie". Между тях обаче някак се е намърдал и може би най-странният трак в албума - "Frauenausbeiner". Песента представлява нещо като... ъм... абе, представете си, че Nachtblut искаха да са AC/DC или Accept и правеха хард рок. Резултатът е интригуващ, но не и особено впечатляващ. С други думи - хард рокът определено не е силата на Nachtblut. Виж, финалът на обикновената версия на албума вкарва много свежест. "Wat is' denn los mit dir" е кавър на германските рапъри Kollegah & Majoe (нещо като малко по-талантлив прототип на родните бездарници Павел и Венци Венц). Кавърът е просто жесток, а тежките китари и електронно звучене превръщат песента в абсолютен електро метъл хит, без да е нужно да знае дори човек, че е кавър.
Единият бонус трак "Des kleinen Herzens letzter Schlag" пък много ми напомня за песен на вече несъществуващите Zorn (кой ли ти ги помни, братче), а вторият "Τραγούδι για τους θεούς" е чисто и просто гръцка версия на "Lied für die Götter". Като възпитаник на гръцката школа (или иначе казано - безплодно учил 5 години гръцки) не мога да скрия, че много се радвам на добри метъл парчета изцяло на гръцки. С това се изчерпва и всичко в "Apostasie" - новият ми любим албум на Nachtblut, от които не очаквах чак такова разнообразие и чак толкова силни електронни залитания. Е, надали по-старите им фенове ще са в екстаз, но... какво да се прави. Аз съм много приятно изненадан и неслучайно слушам албума много повече от всички останали албуми в плейлиста ми напоследък.
От/Год: Германия, 2017
Лейбъл: Napalm Records
Новият албум на Nachtblut вероятно не е точно това, което феновете очакват, затова и не бих се учудил, ако вече е отнесъл купища негативни ревюта на международно ниво. Каквото и да се говори субективно обаче, обективният факт е, че "Apostasie" е страшно разнообразен откъм стилове, като Nachtblut се справят повече от добре с почти всички жанрови предизвикателства, които са си поставили.
Противоречивата "Multikulturell" отваря албума ударно и провокативно, като видеото към нея моментално създаде напрежение между крайнодесни и либерали (и тук-там някой центрист за цвят, надсмиващ се и над двете страни). "Lied für die Götter" сменя посоката и откъм модерен, сравнително праволинеен симфо готик, преминаваме към по-фолклорно звучене. Тежък мрак се спуска обаче с идването на агресивната "Amok"! Силно разкуфяващият трак включва в играта и малко повече електронни елементи, а смазващият припев красноревичо гласи: "Herzleid! Seelenheil! Nemesis! AMOK!". И тук идва първата по-сериозна изненада, озаглавена "Scheinfromm" - откровен (и адски як) NDH трак, който за по-незапознатите с понятието ще определя като "тежка версия на Rammstein". Електрониката остава водеща и в индъстриъл метълската "Geboren um zu leben".
Със средата на албума се връща и по-типичното за Nachtblut мрачно готик/мелоблек звучене, ширещо се из "Der Tod ist meine Nutte", "Mein Antlitz aschfahl vor Gram", баладата "Einsam" и героичната "Apostasie". Между тях обаче някак се е намърдал и може би най-странният трак в албума - "Frauenausbeiner". Песента представлява нещо като... ъм... абе, представете си, че Nachtblut искаха да са AC/DC или Accept и правеха хард рок. Резултатът е интригуващ, но не и особено впечатляващ. С други думи - хард рокът определено не е силата на Nachtblut. Виж, финалът на обикновената версия на албума вкарва много свежест. "Wat is' denn los mit dir" е кавър на германските рапъри Kollegah & Majoe (нещо като малко по-талантлив прототип на родните бездарници Павел и Венци Венц). Кавърът е просто жесток, а тежките китари и електронно звучене превръщат песента в абсолютен електро метъл хит, без да е нужно да знае дори човек, че е кавър.
Единият бонус трак "Des kleinen Herzens letzter Schlag" пък много ми напомня за песен на вече несъществуващите Zorn (кой ли ти ги помни, братче), а вторият "Τραγούδι για τους θεούς" е чисто и просто гръцка версия на "Lied für die Götter". Като възпитаник на гръцката школа (или иначе казано - безплодно учил 5 години гръцки) не мога да скрия, че много се радвам на добри метъл парчета изцяло на гръцки. С това се изчерпва и всичко в "Apostasie" - новият ми любим албум на Nachtblut, от които не очаквах чак такова разнообразие и чак толкова силни електронни залитания. Е, надали по-старите им фенове ще са в екстаз, но... какво да се прави. Аз съм много приятно изненадан и неслучайно слушам албума много повече от всички останали албуми в плейлиста ми напоследък.
+ + + + +
Стилово разнообразие, внасящо много свежест и показващо Nachtblut в нова светлина.
Завишеното количество електроника се вписва много добре.
Всяка песен носи свое звучене и изненадва с различни похвати.
- - - - -
Завишеното количество електроника се вписва много добре.
Всяка песен носи свое звучене и изненадва с различни похвати.
- - - - -
Абе май няма нужда от повече хард рок и песни като "Frauenausbeiner".
Колкото и да е разнообразно всичко, няма нещо нечувано или свръхоригинално.
Колкото и да е разнообразно всичко, няма нещо нечувано или свръхоригинално.
IF YOU LIKE
Eisregen, Varg, Zorn, Agathodaimon, Schwarzer Engel, EWIG, Rammstein и др.
Автор: Testset
[8/10]
0 Response for the "Nachtblut - Apostasie"
Публикуване на коментар